Ewa i Kinga:

"Dzika natura, doświadczenie, rodzina, współpraca, zaufanie, wsparcie – to tylko jedne z nielicznych słów mogące opisać naszą niezapomnianą przygodę podczas wymiany młodzieżowej „Hiking for change: there is more in you than you know. Podczas tych 8 dni doświadczyliśmy prawdziwej magii. Ludzie z 4 całkowicie innych krajów: Hiszpanii, Polski, Włoch i Gruzji, o różnych językach, kulturach, nawykach, stylach życia potrafili zjednoczyć się aby wspólnie zmierzyć się z szukaniem rozwiązań na lokalne problemy społeczne. Dzięki wielu pożytecznym warsztatom oraz pracy zespołowej udało nam się wzmocnić siebie w dążeniu do celu, pomimo wielu przeszkód czekających nas po drodze. Nauczyliśmy się jak ważne jest wsparcie grupy w ciężkich momentach, kiedy mamy ochotę się poddać. Podczas wędrówki nie zawsze czuliśmy, że uda nam się ukończyć ją w komplecie, ale wspólnymi siłami zrobiliśmy to! Udowodniliśmy, że nie ma rzeczy niemożliwych i że bariery istnieją tylko w naszych głowach." - tak projekt podsumowują Ewa i Kinga.

Noemi:

"W dniach od 23 września do 1 października miałam okazję brać udział w wymianie młodzieżowej pod hasłem „Hiking for change, there is more in you than you know”. Poznając metodologię edukacji outdoorowej, mieliśmy możliwość odkryć swoje mocne strony i granice wytrzymałości, a także nauczyć się współpracy w międzynarodowym zespole. Ponadto jako uczestnicy mieliśmy za zadanie znaleźć problemy jakie widzimy w naszych lokalnych społecznościach, a następnie podczas burzy mózgów i dyskusji znaleźliśmy na nie rozwiązania.

W wymianie brały udział cztery kraje: Gruzja, Hiszpania, Włochy i Polska. Każdy kraj miał okazję przeprowadzić wieczorek kulturowy dzieląc się swoimi tradycyjnymi przysmakami, tańcami czy piosenkami. Zostały również przeprowadzone quizy sprawdzające wiedzę uczestników o danym kraju.

Głównym elementem projektu była czterodniowa wędrówka w górach. W pierwszej kolejności zostały poświęcone trzy początkowe dni na przełamanie lodów i zapoznanie się grupy, jak również przeszkolenie uczestników. Każdy z krajów był odpowiedzialny za poszczególną część a następnie były przeprowadzana warsztaty. Polska- dobre zachowanie w górach, Włochy- pierwsza pomoc, Gruzja- jak się spakować na wyjście w góry, Hiszpania- orientacja w terenie.

Po takich przygotowaniach zaopatrzeni w zapasy jedzenia, picia i chęć przeżycia przygody wyruszyliśmy. Pierwszej nocy spaliśmy pod gołym niebem, wyczerpani wysiłkiem pierwszego dnia wędrówki szybko poszliśmy spać, aby mieć siły na kolejny. Drugiego dnia dystans był większy na szczęście widoki odpłacały trudy wspinaczki. Trzeciego dnia schodziliśmy ze szczytu który zdobyliśmy przed wschodem słońca, to była najtrudniejsza część. Wszyscy chcieli wrócić do cywilizacji jednak nasi przewodnicy pokazali nam, że nieważne jak bardzo jesteśmy zmęczeni powinniśmy pamiętać, żę jesteśmy drużyną i trzeba pomagać słabszym. Po powrocie do Madrytu czekał nas upragniony wypoczynek i ostatni dzień podsumowania. Polało się wiele łez i przytulaniu nie było końca, zakończyliśmy projekt postanowieniami, które mamy zamiar spełnić."