Biorąc udział w szkoleniu oczekiwałam poznania nowych narzędzi, które mogłabym wykorzystać w pracy z młodzieżą. Temat szkolenia związany był z animacją, w związku z tym chciałam poznać programy wizualne i aplikacje do tworzenia filmów i projektowania obrazów. Poza nowymi umiejętnościami chciałam dowiedzieć się jak bardzo widoczny jest problem dyskryminacji i rasizmu w innych krajach. Chciałam doświadczyć pracy projektowej oraz dowiedzieć się w jaki sposób połączyć tematy społeczne z animacją. Ponadto oczekiwałam poznać nowych ludzi, kulturę regionu Hiszpanii, w którym znajduje się Lorca oraz rozwijać umiejętności językowe.

Moje oczekiwania co do udziału w projekcie zostały spełnione. Otrzymałam dużą dawkę inspiracji do dalszej pracy. Zapoznałam się z nowymi narzędziami do pracy z młodzieżą. Poznałam wielu ludzi z różnych stron świata, z którymi miałam okazję wymienić się doświadczeniami i pomysłami. Praca projektowa była również satysfakcjonująca. Dowiedziałam się dużo o kulturze hiszpańskiej i miałam okazję jej doświadczyć.

Trening odbywał się każdego dnia w czterech blokach po 1,5 godziny i obejmował:

Dzień 1 – zapoznanie i integracja, wprowadzenie do tematu animacji, gra miejska w celu poznania miasta.

Dzień 2 – wprowadzenie do tematu dyskryminacji i rasizmu, kreatywne pisanie scenariusza.

Dzień 3 – warsztaty artystyczne i trening kreatywności, praca z programem komputerowym After Effect.

Dzień 4 – tworzenie filmów – praca w grupach - od pomysłu do montażu w programie komputerowym.

Dzień 5 – finalizacja projektu, plany na przyszłość, ewaluacja, prezentacja filmów lokalnej społeczności.

W trakcie szkolenia zastosowano różnorodne metody pracy – od pracy indywidualnej, w parach, w grupach po pracę ze wszystkimi uczestnikami. Uczestnicy często byli łączeni w nowe grupy w celu jak najlepszego poznania się i wymiany pomysłów. Braliśmy udział w wielu zabawach – energizers, w celu zapewnienia odpowiedniej energii w grupie, kreatywnych zadaniach, storytelling czy grach z zastosowaniem technologii cyfrowych (Actionbound – gra miejska, badgecraft – Lorca – city of learning).

Prowadzący/trenerzy szkolenia byli dobrze przygotowani i kompetentni w zakresie tematu szkolenia. Mieli dobry kontakt z uczestnikami i dbali o dobrą atmosferę na zajęciach. Służyli swoją pomocą w trakcie całego szkolenia.

W trakcie szkolenia poznałam różne rodzaje języka wizualnego „stop motion”, które mogą być użyte jako narzędzie w pracy z młodymi ludźmi. Poznałam nowe narzędzia i metody pracy. Poznałam podstawy tworzenia animacji. Miałam możliwość wymiany doświadczeń i zidentyfikowania jakie rodzaje problemów dotyczących wykluczenia są obecne w naszych krajach i stworzenia audiowizualnego produktu, który pomoże podnieść świadomość dotyczącą społecznej integracji. Dowiedziałam się również o niewidzialnej dyskryminacji.

Umiejętności i wiedza, którą otrzymałam podczas szkolenia chciałabym wykorzystać w swojej pracy. Otrzymałam inspirację i pomysły, które przydadzą się w edukacji formalnej jak również nieformalnej. Jestem otwarta na nowe metody pracy z młodzieżą, która chętnie bierze udział w projektach. Na pewno wiedza dotycząca przykładów dyskryminacji w Hiszpanii i innych krajach zostanie przekazana innym. Na pewno podzielę się moimi doświadczeniami z młodymi ludźmi i współpracownikami.

Nazwa projektu: Catroon YOUTHwork
Organizacja goszcząca: Asociación Cazalla Intercultural
Miejsce: Lorca (Hiszpania)
Termin: dzień przyjazdu 30 stycznia 2020, dni aktywności 31 stycznia - 5 lutego 2020, dzień wyjazdu 5 lutego 2020.  




Galeria zdjęć: