Uczestnicy projektu spotykają się podczas regularnych ewaluacji i spotkań strategicznych, w trakcie których uczą się sztuki efektywnej komunikacji, będącej kluczową umiejętnością dobrego lidera.

Po pierwsze: przekaz

Nie od dziś wiadomo, że sposób w jaki wyrażamy swoje opinie, jest niekiedy bardziej istotny od samej treści jaką staramy się przekazać. Efektywna komunikacja, to coś znacznie więcej niż zwyczajna wymiana informacji; to komunikowanie się w sposób, który pozwoli odbiorcy na zrozumienie naszych intencji i umożliwi nam wyraźne przekazanie znaczenia, które sprawi, że poczujemy się słyszani i zrozumiani.

Po drugie: odbiór

Kolejnym elementem efektywnej komunikacji jest umiejętność aktywnego słuchania. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o to, by koncentrować się na tym co ma nam do przekazania mówca w sposób aktywny i z zaangażowaniem. Słuchanie jest nabardziej podstawowym elementem komunikacji interpersonalnej.

Po trzecie: feedback!

Wszyscy mamy jakieś opinie, które chcemy przekazać lub wypowiedzieć podczas rozmowy. Ważne jest jednak by wstrzymać się od ujawnienia swoich opinii, dopóki nie zrozumie się całego kontekstu. Pozytywny odzew ze strony odbiorcy komunikatu jest zachęcający i sprawia, że czujemy się docenieni, podczas gdy negatywne stwierdzenia są często krytyczne i dezaprobujące.

Umiejętności miękkie miękkie zdobywane podczas tego typu spotkań są następnie wykorzystywane w pracy wolontariuszy m.in. przy sporządzaniu sprawozdań i raportów, a także podczas pracy z młodzieżą.




Galeria zdjęć: